L’avarícia ens pot abocar al desastre?

 

En aquest nou Nindieshype per NTH, us presentem una aventura independent que no us deixarà indiferent. La història s’inicia en una comunitat de pescadors que, en el seu afany per pescar en mars més profundes, desperten el malvat Skyfish, el Senyor dels Mars Profunds. L’ésser, empès per la ira, fa sorgir de les profunditats de l’oceà unes criatures que prenen el control de la superfície i van transformant els homes en esclaus mutants.

Ens ficarem en la pell de Little Red Hook, una noia que viatjarà amb en Moonwhile, el Guardià dels Mars, a la recerca del seu germà petit, i que haurà de derrotar els diferents enemics i sobrepassar els obstacles que li barren el pas amb la finalitat de salvar la seva comunitat de pescadors.

Desenvolupat en col·laboració per Ratalaika Games, Crescent Moon Games i Mgaia Studios, Legend of Skyfish és un joc indie que farà que visquem una aventura a través de diferents illes i trencaclosques,  i que parteix d’una inspiració i admiració més que evident cap a una gran saga com és The Legend of Zelda.

En comptes d’una espasa, la nostra eina principal serà una canya de pescar. És bastant senzilla d’utilitzar, ja que té dues funcions bàsiques: la de llançar un ganxo i l’atac cos a cos. Al llançar-lo, podem estirar de les cornises, agafar-nos a les bases llunyanes (de les quals ens podrem atreure cap a elles), o bé atreure a un enemic a prop nostre i estabornir-lo. Amb la segona funció, un cop tinguem l’enemic al nostre abast, caldrà que propinem cops de pal a tort i a dret amb la nostra canya per derrotar-lo. L’estil de batalla és bastant elemental i, a excepció dels enemics finals, podrem derrotar qualsevol enemic simplement batent-lo amb la nostra vara un o dos cops.

 

 

Els enemics que trobarem al llarg de les illes semblen variants dels enemics típics de la saga The Legend of Zelda, encara que poc imaginatius i encara menys variats. Tot i així, se’ns farà saber que ha de ser el nostre enginy i no pas la nostra força el que ens porti a completar cada nivell. Disposarem de 45 nivells a completar en un total de 3 hores. Pot semblar poc, però acabaran per resultar-nos llargs.

La primera mecànica introductòria se’ns repetirà de forma constant durant els primers nivells sense incorporar res de nou. La majoria de nivells no ens suposaran cap complicació, fins i tot alguns els podrem finalitzar en un o dos minuts i sense perdre ni un cor de vida. Tanmateix és curiós com se’ns indicarà tan fàcilment on es troben els objectes “amagats” de cada nivell per tal que no ens en deixem ni un.

És als nivells finals on el joc ens pot suposar un repte, ja que haurem de ser hàbils per activar i desactivar els diferents interruptors, ja que per alguns necessitarem la canya de pescar per arribar-hi i d’altres activaran una cursa contra rellotge on haurem de fer mans i mànigues per traspassar la barrera a temps. Altrament, només caldrà que ho tornem a intentar dos o tres cops i així finalitzarem aquests últims nivells de la mateixa manera que els anteriors: acabant amb el Tòtem mitjançant cops de pal o l’activació d’una trampa.

Un aspecte que hem de valorar positivament és l’apartat artístic: la història se’ns explica com un conte i ens serà narrada per una veu dolça i melòdica. En referència a la història, se’ns presenta un bon plantejament que farà la impressió que ens dirigeix a una aventura èpica, però no ens oferirà cap desenvolupament i només ens servirà com a pretext per a mostrar-nos els diferents nivells.

Quan la inspiració en una gran saga pot acabar decebent al jugador/a

 

Legend of Skyfish és un joc curt, senzill i bonic, un trencaclosques que inevitablement pel seu títol i estètica ens ha fet recordar a una saga mítica. La falta d’imaginació no només dels mons, l’estètica del personatge o dels enemics sinó també de les trampes i les poques mecàniques noves que incorpora ens deixen amb un videojoc força bàsic. Tot i així, pot resultar un joc molt recomanable per als més petits de la casa. Actualment el trobarem disponible en dos formats diferents: en format digital a la Nintendo eShop per 7,99 euros (ocupant 280 MB i el podrem jugar en anglès, castellà, francès, alemany i rus) i en format físic limitat gràcies a Red Art Games (tot i que Meridiem Games el distribuirà a Espanya).

 

  • L’art és preciós, com estar dins d’un conte.
  • Els enemics finals, que suposen l’autèntic repte de l’aventura.

 

 

  • La poca originalitat envers les mecàniques i l’estètica.
  • La dificultat, molt baixa i amb elements repetitius i bàsics.
  • La música repetitiva i poc rememorable.
  • La falta de més desbloquejables i millores pel personatge.