Alguns/es vam poder gaudir de l’obra mestra que va resultar ser Doom 32x, on gairebé es va igualar la màgia del PC. Però la seqüela exclusiva per a la Nintendo 64 i desenvolupada per Midway que va arribar l’any 1997 no tenia res a envejar als seus precursors dels ordinadors de sobretaula. La versió totalment remasteritzada de Doom 64 ha estat desenvolupada per Nightdive Studios, i la podrem gaudir tant per a Nintendo Switch, com per PlayStation 4, Xbox One, PC o Stadia. Una varietat de plataformes àmplia com el que ens ofereix l’aventura.
Els esdeveniments de Doom 64 succeeixen després dels assoliments del Doom Marine en finalitzar Doom II: Hell on Earth (del qual en podeu llegir l’anàlisi en català en aquest petit especial). Els centres de recerca de la UAC decreten un confinament a causa de l’alta radiació. Durant anys els centres romanen tancats i sense cap tipus d’activitat fins que un satèl·lit comença a monotonitzar un d’aquests centres en concret arran d’una activitat sospitosa. El satèl·lit envia immediatament un missatge a la Terra citant que una entitat d’inabastable poder ha aconseguit fugir de les instal·lacions. Aquesta entitat conté un poder capaç de retornar els morts en vida i també invocar als dimonis de l’inframón. Per tal de lluitar contra aquesta, envien al Doom Marine per erradicar-la.
Millores que marquen la diferència
En aquest remastered han introduït diverses millores, com ara sprites a millor resolució, nous efectes visuals, més profunditat de color, un sistema d’il·luminació més avançat, i scripts que alteren de forma més severa el disseny. L’actual versió de Doom 64 aplica un filtre de de textures que suavitza la imatge com feia el hardware de Nintendo 64, tot i que aquest efecte es pot desactivar i així donar més nitidesa, creant concordança amb les entregues originals de PC. Una de les altres novetats es que han implementat un grapat de nous nivells que extendran fins a 32 fases els nivells de base.
D’igual manera que ocorria amb les anteriors versions remasteritzades, el joc ens permet guardar la partida i fer una càrrega ràpida pels i les que tinguin més problemes amb l’antic sistema de combat. També cal dir que podrem fer ús del giroscopi per poder controlar al Doom Marine amb la nostra Nintendo Switch, una exclusivitat única i exclusica de la consola híbrida de Nintendo i per la qual val molt la pena adquirir-lo en aquesta plataforma.
Un dels punts forts i dèbils a la mateixa vegada és, per la majoria de jugadors/es, el disseny de nivells. Al ser tant absolutament grans, es necessitarà fer un ús constant del mapa, i en moltes ocasions haurem de fer backtracking (tornar enrere contínuament) per trobar les diferents targetes per tal d’accedir a les tant famoses portes de colors. També cal recordar que en aquesta entrega és molt important deixar-se emportar pel sentit auditiu, perquè el seu so envolvent ens molts casos ens donarà pistes per trobar enemics o les targetes corresponents.
Pal·liant la foscor original
Cal dir que la versió original de Doom 64 és va convertir, literalment, en l’entrega més fosca fins al moment. Va rebre tantes crítiques als Estats Units que a la versió Europea van decidir pujar la brillantor de tot el conjunt per tal d’adaptar-la una mica als estàndards establerts. En aquesta versió de Nintendo Switch no existeix aquest problema, ja que s’ha incrementat de la resolució de la imatge i s’ha ajustat la brillantor per una millor visualització, cosa que s’agraeix. Per si no fos prou, també han millorat la seva jugabilitat, ja que s’ha augmentat la taxa d’FPS (“frames” per segon) passant dels 30fps originals cap a uns 60fps realment estables. I la diferència es extremadament notable.
Com a conclusió podem dir que poden haver passat els anys (23, per ser exactes), però l’esperit del Doom Marine resta intacte i fins i tot més viu que mai. Ha arribat el moment de guiar aquest maleït marine per portar la pau i la glòria d’una vegada per totes al nostre planeta.