Ja tenim els resultats financers de Nintendo corresponents a l’últim trimestre de l’exercici fiscal acabat el passat 31 de març i les dades que s’extreuen de tota la documentació proporcionada per la companyia nipona presenten unes xifres numèriques (i, per tant, ventes) que fan somniar tan a fans com a la pròpia empresa en una nova època daurada que no es veia des de l’esplendor de Nintendo Wii i Nintendo 3DS. Tot i la crisi social que ha afectat a nivell mundial tots els àmbits imaginables, les dades no paren de crèixer. Vegem-ho més detalladament.

 

Dominància absoluta de la Switch “clàssica”

 

La consola híbrida de Nintendo va arribar, a dia 31 de març de 2020, a un total de 55,77 milions d’unitats venudes. Això significa que aquest últim exercici fiscal ha venut 3,29 milions de consoles més. Si ens fixem en les dues variants per separat, la Nintendo Switch “clàssica” i la nova versió, la Nintendo Switch Lite, veiem com el model estàndard ha arribat a la xifra de 49,57 milions d’unitats venudes des del seu llançament, mentre que la versió Lite complementa la xifra amb uns “escassos” 6,17 milions des que aquesta va sortir a la venta el passat Setembre del 2019. Això ens deixa una xifra bastant qüestionable respecte la variant portàtil de la Switch, que tot i el seu preu competitiu i unes característiques més que interessants, ha venut, l’últim trimestre fiscal, un “simple” milió d’unitats.

Tot i aquestes xifres, Nintendo comença a reconèixer que la Nintendo Switch ja ha assolit el punt màxim de la seva vida al mercat, pel que tot i preveure unes xifres de ventes anuals (entre el març del 2020 i el mateix mes del 2021) que arribarien als 19 milions d’unitats de la seva consola híbrida (2 milions menys que de l’abril del 2019 al març del 2020), no auguren una pèrdua de ventes dràstica i radical gràcies a les “sorpreses” en quan a llançaments que ens esperen durant aquests anys. Caldrà estar alerta!

 

 

La força del món digital

 

El suport de la consola va acompanyat amb un gran augment en la venta de jocs per dita plataforma, ja siguin en format físic o en format digital, aquest últim agafant molta importància dins el seu propi mercat. Si bé els jocs en format físic continuen sent l’essència de la plataforma, els jocs en format digital han augmentat la seva facturació en un 72% respecte l’any 2019. Per tant, mentre que les ventes en format físic suposen, arrodonint, un 70% de total d’unitats venudes, un 30% corresponen al mercat digital, augmentant significativament la seva presència. I, dins d’aquest 30% digital, curiosament, un 70% corresponen a jocs complets en la seva versió no física, mentre que el 30% restant són DLC i continguts “extra” similars.

 

 

I, com sempre, acabem aquest anàlisi amb el podi dels jocs de Nintendo més venuts. Aquesta vegada, però, hem fet la comparació amb les xifres de la notícia del trimestre passat per tal de comparar l’augment d’unitats venudes i els canvis de posició respecte els anteriors mesos. Us sorprèn algun element? Recordeu que ho podeu comentar amb nosaltres a través de les nostres xarxes socials!

 

  • Mario Kart 8 Deluxe: 24,77 milions d’unitats (trimestre anterior: 22,96)
  • Super Smash Bros. Ultimate: 18,84 milions d’unitats (trimestre anterior: 17,68)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 17,41 milions d’unitats (trimestre anterior: 16,34)
  • Super Mario Odyssey: 17,41 milions d’unitats (trimestre anterior: 16,59)
  • Pokémon Espada/Escudo: 17,37 milions d’unitats (trimestre anterior: 16,06)
  • Pokémon: Let’s Go Pikachu/Eevee: 11,97 milions d’unitats (trimestre anterior: 11,76)
  • Animal Crossing: New Horizons: 11,77 milions d’unitats (nou al podi)
  • Splatoon 2: 10,13 milions d’unitats (trimestre anterior: 9,81)
  • Super Mario Party: 10,10 milions d’unitats (trimestre anterior: 9,12)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe: 6,6 milions d’unitats (trimestre anterior: 5,85)

 

 

Més informació respecte les xifres mostrades a: Nintendo Japó (Hardware, Software, document recopilatori)