El sector dels videojocs a nivell estatal es continua reinventant i dia rere dia i ens ofereix aventures de cada cop més qualitat que res tenen a envejar de les grans produccions independents. Al NindiesHype d’avui us oferim un títol a tenir molt en compte anomenat King Lucas, un joc desenvolupat per DevilishGames i portat de forma excel·lent a Nintendo Switch gràcies a Noobology i Hidden Trap. Arribant a PC l’1 de Desembre del 2016, la desenvolupadora espanyola va llançar el títol a la consola híbrida de Nintendo el passat 21/02/2020 i, tot i havent passat un lapse de temps considerable per a que molts/es el poguessin considerar com un element a no tenir en compte, la màgia del sector de l’entreteniment multimèdia ens demostra que les joies ocultes mai passaran de moda. Ens acompanyeu a explorar les intrincades masmorres del castell del King Lucas?
Senzillesa funcional
King Lucas és un títol que, d’història, en té ben poca, així que no li cerqueu cap profunditat metafòrica ni res per l’estil: sacrifica aquest aspecte per una entrada a l’acció directa i sense contemplació alguna. La introducció al joc ens fica a la pell d’un caballer medieval (el qual podreu editar mínimament de forma posterior) que, per casualitats de la vida, es creua amb el monarca Lucas de forma totalment aleatòria, el qual li comenta que ha perdut la seva estimada filla i donzella del regne dins del Castell de Sausan, maleït fins als mateixos ciments. I clar, com que tanta casualitat no sorgeix cada dia així com així, doncs ja l’hem muntada grossa: la nostra missió serà cercar la donzella dins d’una estructura que, lluny de ficar-nos les coses fàcils, ens posarà a prova mitjançant una quantitat més que destacable d’enemics (alguns fins i tot podent-se considerar com a “boss”), i una gran varietat de trampes. Fins i tot les pròpies estàncies del castell se’ns giraran en contra: el joc en si disposa de més de 1000 habitacions diferents que canvien de localització a cada partida que iniciem, pel que no tindrem cap mena de control sobre què ens trobarem al canviar de zona. Ens somriurà la fortuna i la casualitat o la desgràcia i la mala sort?
Interessant combinació de gèneres
Ens trobem, doncs, davant d’un dungeon crawler amb una idea estructural molt original i que li permet ser un títol del qual resulta impossible calcular-ne la duració: ens oferirà i retornarà notablement les hores que li vulguem dedicar al mesclar certs tocs de roguelike i, en menor quantitat, d’RPG. El seu fàcil control ajuda a potenciar aquesta sensació: al personatge només li caldrà aprendre a saltar, a desplaçar-se i atacar, ja que accions com defensar-se les realitza de forma automàtica. La nostra missió serà, doncs, evitar que mori en l’intent de rescat de la donzella mitjançant la millora del seu equipament, ja sigui a base d’armadures, armes o escuts, com d’objectes curatius o encanteris que ens faran la vida extremadament fàcil. Les noves “joguines” que ens enfortiran les haurem d’adquirir dels “habitants” del castell, que, a canvi de les monedes obtingudes al derrotar enemics, ens oferiran els millors equipaments dels que disposen. Això sí: no són infinits. Les armadures es debiliten fins a deixar-nos nus/es; les armes es desgasten i es trenquen; els objectes consumibles, desapareixen un cop utilitzats; i els encanteris s’esgoten quan s’utilitzen més del compte. Cal calcular bé l’estratègia a seguir i executar.
Les comparacions són odioses, però tenim un “petit” problema anomenat The Binding of Isaac, el que és, possiblement, una de les millors expressions del mateix gènere al que se situa King Lucas, i com a tal, es troben a faltar una gran quantitat d’opcions i combinacions d’equipament i altres elements, pel que les opcions anteriorment comentades es poden fer realment escasses i inciten a fer aflorir el sentiment de repetició al jugador/a. Queda bastant ben pal·liat, però, amb el tema del miler d’estàncies diferents i amb la seva curiosa combinació amb el gènere de les plataformes, que li dóna un aire bastant interessant a tot el conjunt. Punt positiu, també, al disposar de mode multijugador, que permet allargar la vida del títol de forma exponencial.
Aprovat audiovisual
Dins del tema audiovisual, trobem una planície bastant pronunciada, la qual és negativa i positiva a la vegada. No hi ha res que destaqui per sobre la resta: melodia de fons i efectes de so molt genèrics i apartat visual sense pretensions ni aires de grandesa. Una senzillesa que es pot entendre pel fet d’haver destinat tots els recursos a oferir-nos unes possibilitats d’exploració gairebé inabastables, cosa que és admirable. Tenint en ment, a més, que es trobem davant d’un joc que, de base i sense cap oferta, el trobem a 5 euros en format digital des de la eShop de Nintendo Switch, tampoc són aspectes que s’hagin de criticar, sobretot perquè compleix bé amb la seva missió i com que la jugabilitat està prou ben implementada, no hi ha res que cridi especialment l’atenció: no hi ha caigudes de frames destacables (si bé en trobem alguna en moments molt puntuals), ni cap altre element més “tècnic” que impedeixi gaudir notablement al títol en general. Si busqueu entreteniment directe sense analitzar els aspectes més “superflus” d’un videojoc, i si a més sou amants del gènere: endavant, fareu molt bona compra i no us retornarà cap sentiment negatiu.
King Lucas, de Devilish Games, està disponible a Nintendo Switch des del 21/02/2020 a un preu base de 4,99 euros (en digital, a través de la eShop de Nintendo Switch)
Trackbacks/Pingbacks