Al NindiesHype d’aquesta setmana us portem un títol que ens ha cridat l’atenció per tractar un tema que gairebé no s’ha tocat en el món dels videojocs: les sectes religioses. A The Church in the Darkness, desenvolupat per Paranoid Productions I distribuït per Fellow Traveller, haurem d’infiltrar-nos en una secta considerada radical.
Però comencem la història pel principi: ens situem a finals dels anys 70, i el nostre nebot s’uneix a un col·lectiu anomenat Justice Mission. Aviat, aquest col·lectiu passa a ser considerat una secta radical pel govern dels Estats Units, així que per evitar les pressions del govern i poder continuar la seva activitat, els fundadors de la secta decideixen traslladar els seus adeptes a un lloc on poden crear la seva utopia: a la jungla de Sud Amèrica.
Allà es funda el Freedom Town, un lloc on els adeptes poden viure i continuar el seu culte sense pressions externes. És aquí on entra el jugador, qui encarna a un expolicia que, després de rebre cada cop menys comunicacions del seu nebot, qui forma part de la secta, viatja a Sud Amèrica per a infiltrar-se al Freedom Town i comprovar si el seu nebot està bé.
La història i narrativa del joc està molt ben feta. De fet, té moltes similituds amb casos que han passat a la vida real. A més, al llarg del joc anirem trobant documents i escoltant missatges per megafonia que aniran revelant-nos la veritable natura del joc. L’ambientació del joc també està molt ben aconseguida, i un punt a destacar és que el joc està doblat amb un doblatge bastant decent, això si, en anglès.
El joc acaba sent molt dinàmic, i deixa llibertat al jugador per triar com vol complir els seus objectius: amb violència o amb sigil, sent aquesta segona forma la més senzilla la majoria del temps, ja que la munició és escassa. El fet de triar si matar o no a algú també farà que hi hagin conseqüències dins de la partida, així que pensa-ho bé!
Però desafortunadament no tot és positiu pel que fa a aquest joc. En l’aspecte tècnic és on es queda més curt. Té uns temps de càrrega bastant llargs, en especial en iniciar el joc, on haurem d’esperar uns dos minuts de càrrega per poder començar a jugar. Un altre aspecte negatiu és la IA dels guàrdies i personatges, que de vegades és excessivament senzilla. Els desenvolupadors han volgut donar l’opció de re jugar el joc per a descobrir els diferents finals, però els canvis són tan mínims entre una partida i una altra que al final es fa una mica pesat.
En conclusió: té una bona història, una bona ambientació i un bon doblatge, però es queda bastant curt a l’aspecte tècnic i de jugabilitat. Tot i això és un títol entretingut i al tenir una història tan poc habitual val la pena.