Portava un parell de setmanes sense escriure i en començar a fer-ho no he pogut evitar recordar amb enyorança aquells dies gloriosos d’Agost gaudint d’unes vacances merescudes. Passejar pel carrer, per la platja, prendre una cervesa a mitja tarda… meitat de Setembre i segueix fent una calor que evapora humans. Ja parlarem, Molina.

És ben sabut que ara el dia s’acaba abans –frase que podria haver firmat tranquil·lament la meva àvia- i a poc a poc la tendència ens conduirà a recollir-nos abans cap a casa i reduir el contacte social tan propi de l’estiu. Des de Nintenhype us oferim una petita solució per poder seguir en contacte amb la vida social i amb la vida de carrer durant tot l’any: The Sims Bustin’ Out (o Los Sims toman la calle) per GameBoy Advance.

 

 

UN SIMS PER UNA PORTÀTIL? QUIN DESASTRE!

 

Probablement aquesta serà la frase que molta gent pensa quan es tracta de traslladar un simulador de vida, a una consola portàtil i més si es tracta d’una portàtil de fa més d’una dècada.

Però la gent de Maxis va fer una feina excel·lent combinant el canvi que aquesta entrega suposava en si mateixa a la saga Sims -també en la resta de plataformes en les quals va ser llençada- mantenint l’essència d’aquesta i, a més, fent-la encaixar a la perfecció en la portàtil de Nintendo. Els gràfics estan limitats a la capacitat de la consola però tenen un acabat que compleix força bé i es combina amb un apartat sonor excel·lent. La jugabilitat també s’adapta a la perfecció però això ho deixem per més tard al Punt per Punt.

 

 

HISTÒRIA CENTRAL I MISSIONS

 

El primer dels canvis amb el que ens trobarem si estem acostumats als Sims clàssic, serà  que tot el que farem es produirà dins d’un argument central, però tranquil·litat, anem a pams. La primera tasca serà editar el nostre personatge seleccionant el sexe, color de pell, pentinat, color de cabell, color de samarreta i pantalons i les sabates. Un editor un pèl limitat. Tot seguit haurem de repartir una sèrie de punts per definir la personalitat –si li podem dir així- del nostre personatge. Podeu veure en la imatge inferior els trets en els quals ens haurem de definir:

 

 

Un cop fet això començarà la nostra aventura. Amics, el nostre tiet ens han convidat a passar l’estiu a SimValley que tot i que és impossible que faci la competència a SimCity, la ciutat té el doble de personalitat i diversió!

El nostre tiet (Tío Palurdete) no té lloc a casa així que ens tocarà dormir al seu graner. Després de mantenir una primera xerrada amb el tiet, apareixeran els primers objectius a assolir en forma de missió. Aquest serà el sistema de joc: anar avançant assolint missions que s’aniran complicant  a mesura que anem jugant. Però no us preocupeu, són missions divertides i tot i que pot semblar que el joc és un pèl lineal, tindrem moltes opcions fora de l’argument central.

Però d’això en diem Sims? Calma! El joc no és només anar resolent missions sinó que també podrem anar adquirint mobles i altres accessoris per decorar la nostra casa. Al principi viurem al graner però de seguida estrenarem el nostre primer pis de lloguer. I ens tocarà pagar les factures, és clar.

Hi ha una àmplia varietat de mobles i accessoris que, a més, tindran la funcionalitat de regular algunes de les nostres necessitats bàsiques, un tret essencial i característic en la saga Sims. Haurem de menjar dutxar-nos, descansar, relacionar-nos, fer ús de l’WC, distreure’ns i gaudir de l’escalfor de la nostra llar. Si un d’aquests factors té un nivell excessivament baix, en patirem les conseqüències: no només ens impedirà relacionar-nos amb els veïns sinó que podem acabar a l’hospital o pixar-nos en públic.

 

 

UNA CIUTAT PLENA DE GENT…I OPORTUNITATS

 

El mateix esdevenir de l’aventura ens durà a relacionar-nos amb molts personatges diferents cadascú amb la seva personalitat. Molts d’ells tenen un nom particular que a part de ser graciós ens donarà una idea de com és la persona amb qui parlem: Aitor Tilla (un pizzer italià), Antón Torrón, Johnny Melavo…

Podrem establir una relació amb cada un d’aquests personatges parlant amb ells dins d’una pantalla que ens donarà la possibilitat de seleccionar entre diferents frases. Algunes incrementaran la nostra relació i d’altres la disminuiran. A la dreta de la pantalla hi haurà una barra que ens indicarà el nivell de la nostra amistat que anirà des dels nombres negatius fins a un màxim de 100. Cada personatge té un estil propi i això es nota amb les respostes que ens donaran, sovint, enginyoses i divertides.

 

 

Per altra banda, la ciutat té vida pròpia i els nostres veïns s’aniran movent per tota la ciutat. Alguns tindran preferència per alguns llocs així que si necessitem parlar amb ells, acabarem acostumant-nos a els seus costums i podrem localitzar-los fàcilment. I si no, els podem trucar!

Pel que fa a la ciutat, és força gran i ens dóna força possibilitats (no patiu, ben d’hora ens donaran una vespa per poder recórrer la ciutat més ràpid!). Un hospital –petit, per cert-, una discoteca, una biblioteca, un bar, un antiquari, una botiga d’animals, un gimnàs…i en algun d’aquests establiments hi podrem treballar! Home, clar! Com et pensaves que pagaries les factures? Aquests és un dels punts amb més encant del joc. Les feines que anirem desbloquejant i que ens permetran obtenir més diners, es plantegen en forma de minijocs (un total de 8) molt originals i divertits. Des de posar canyes en un bar a convertir-nos en un expert pescador passant per posar a punt la gespa del nostre tiet.

Ara, com sempre, us deixem amb un gameplay abans de la tracta final al Punt per Punt!