Aquí tenim la seqüela directa del primer SteamWorld Dig (No comptem ni amb SteamWorld Defense ni amb SteamWorld Heist, ja que ni mecàniques ni trama hi tenen res a veure), desenvolupat per l’estudi suec Image & Form Games fundat l’any 1997 a Gothenburg i publicat per Rising Star Games per PC, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation Vita, Nintendo 3DS i Nintendo Switch.

 

 

SteamWorld Dig 2 ens portarà al final del seu predecessor SteamWorld Dig, compartint un instant del final joc però protagonitzat aquest cop per la Dorothy en comptes del nostre heroi del primer, en Rusty. La Dorothy se’ns presenta en una campada quan de sobte un terratrèmol sacseja la terra. Arran d’això ens dirigirem a El Machino, poble d’origen del nostre protagonista, on ens assabentarem del fet que no és el primer fenòmen i que aquests estàn succeint amb més freqüència de la que cabia esperar. L’alcalde ens demanarà que cerquem més minerals, mentre que el científic del poble voldrà que investiguem els motius rere d’aquests terratrèmols. La Dorothy, a més, perseguirà el seu desig més important: portar de tornada en Rusty.

 

L’arribada a El Machino, on el batlle mostrarà quant li importa la pela.

 

Per qui no ha jugat a l’anterior entrega us resumiré una mica l’estil de joc, és bastant semblant a un metroidvania amb tocs de Terraria o, com jo prefereixo dir: Solomon‘s Key. Anirem picant el terra per anar baixant cap a la profunditat de les mines, aconseguint materials que després intercanviarem per diners que ens serviran per comprar millores de l’equipament que tenim. I com obtindrem l’equipament? Doncs, durant el transcurs del joc trobarem determinats mecanismes que ens atorgaran equipatge de suport durant l’aventura com, per exemple, un jetpack amb el qual podrem sobrevolar durant un poc temps, un puny hidràulic per trencar maons, o unes bombes per disparar allà on no arribem.

Cert és que l’estil visual no és res fora de l’altre món, però compleix amb escreix el que és i és efectiu: Un 2-D amb sprites prou ben resolts i on es mouran peus, caps i cames mitjançant eines quinètiques. També cal dir que l’aspecte visual ha millorat molt d’ençà de la primera entrega, podríem dir que ha “patit” (no negativament) la síndrome Bit Trip Runner: la primera entrega comptava amb una línia de dibuix molt més fina, que a la segona part ha estat més refinada. El resultat li escau millor al títol, fent-lo encara molt més cartoon.

Els controls són bàsics
però estan molt ben reeixits. Un botó per picar la terra i atacar als enemics, un per saltar, un per llençar bombes (…i no recordo si algun més). Dit això, és bastant fàcil d’arribar a dominar els controls des d’un bon inici, ja que d’entrada disposarem només dels de saltar i picar. Posteriorment, durant el decurs de la història, s’hi aniran afegint la resta, fent que l’aprenentatge d’aquests sigui més fàcil d’assumir.

 

Mecàniques fàcils d’entendre però molt entretingudes.

 

La dificultat no serà un problema durant el joc, potser ho tindrem més complicat al principi de la nostra aventura, però amb el pas del temps, la implementació del nou equipatge i de les millores, el joc es tornarà en qüestió d’hores en un títol molt assequible. Per a fer-vos-en una idea, vaig morir 8 vegades al joc, i totes elles van ser just al començament. Cap al final del joc tot es va tornar massa fàcil, ni tant sols l’enemic final va aconseguir matar-me.

El joc, per ser un Indie, és bastant llarg: amb unes 7 hores el podrem finalitzar, mentre que en trigarem unes 11 si el volem gaudir al 100%. Per als més agosarats, val a dir que és possible jugar fent Speedruns. En resum, en quant a qualitat/preu és un bon títol a tenir en compte i us podria assegurar que si us agraden els jocs indies, aquest n’és un a tindre.

 

Sempre hi haurà temps per redescobrir parts del joc.

 

Tant la banda sonora, com els efectes sonors no són excepcionals, però sí que és veritat que estan ben trobats i que amenitzen l’aventura de na Dorothy. Totes les peces de l’OST estan en sintonia amb el títol i els diferents moments de l’aventura, no hi ha cap tema que creï distonia amb la resta, i cohesiona molt bé amb tots els aspectes de SteamWorld Dig.