Parlar de la gran SNES i no parlar del també gran Donkey Kong Country és motiu de cese que diria aquell.

L’any 1994 va llançar-se al mercat Donkey Kong Country, la primera entrega del que establiria una sèrie de cinc jocs amb el distintiu “country” que arribaria fins als nostres dies amb l’entrega Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

Gràficament va suposar una revolució per les consoles de quarta generació d’aleshores, la família de consoles de 16 bits, és per això que avui dia segueix sent un joc insigne dins la marca Nintendo.

 

Donkey Kong Country: monografia

 

La història és senzilla però suficient per ubicar-nos i donar un fil conductor al joc: la parella formada per Donkey Kong i Diddy Kong tenen la missió de recuperar la reserva de plàtans que el malvat King K. Rool ha furtat amb l’ajuda dels seus sequaços. Per poder recuperar-la haurem d’avançar per diferents indrets: la jungla, paisatges aquàtics, unes mines o fins i tot els Pirineus. Entre d’altres.

Mentre anem avançant per cada una de les fases ens anirem trobant amb una gran varietat d’enemics que podrem derrotar saltant a sobre, fent una tombarella o llençant-los un barril. El barril és un element clau en tota la saga i tindrà diferents funcionalitats: com a punt de guardat a la meitat de cada fase, per llençar-lo contra els enemics o per obrir forats secrets que ens duran a mini-jocs amagats que ens permetran guanyar alguna vida extra. Podrem accedir a algun d’aquests mini-jocs quan haguem recollit tres peces d’or d’un mateix animal, però no patiu, es van acumular durant tota l’aventura.

– Animals, dius?

– Sí! En alguns punts d’algunes fases hi ha amagats alguns animals sobre què podrem pujar i aplanar-nos una mica el camí. Una granota, un estruç, un rinoceront i un peix espasa. I dos micos. I la família dels micos. Tot molt animal.

 

 

Com bé hem comentat anteriorment, l’aventura té com a protagonistes a dos personatges que són els que controlarem. L’un, en Donkey, té més força i l’altre, en Diddy, té més agilitat i en algunes ocasions podrem saltar una mica més alt. Un punt interessant és que podrem intercanviar entre un o altre en qualsevol moment però, si algun enemic ens mata, el que estiguem controlant en aquell moment fugirà i passarem a controlar l’altre. Si “perdem” el segon personatge, perdrem una vida i tornarem a començar. Al llarg de cada fase, però, ens trobarem algun barril amb un distintiu vermell en el que s’amagarà el mico que haguem perdut i que es podrà tornar a afegir a l’aventura si agafem el barril i el llencem per alliberar-lo.

Tot això ens pot dur a la conclusió que és un joc que no es destaca per la seva dificultat. I aquesta seria una conclusió errònia. En moltes ocasions ens trobarem amb fases que haurem de repetit més d’una vegada i potser s’escapa algun cop de puny al genoll per la frustració.

 

 

PUNT PER PUNT

 

  • Gràfics: gràfics en 3D pre-renderitzats portant al màxim la potència de la SNES. Cal recordar que són gràfics de l’any 1994 i que serien aquests el que assentaria l’estètica que definiria la saga Donkey Kong fins als nostres dies.
  • So: senzillament genial. Cada indret té el seu propi fil musical i cuidat fins al més mínim detall. Les músiques són fantàstiques fins al punt que en algun moment potser opteu per escoltar-les a youtube (un servidor n’utilitza alguna per estudiar).
  • Jugabilitat: agradable i sense gaires complicacions. En determinats moments ens oferirà més seguretat portar en Diddy per la seva agilitat però en d’altres necessitarem la força bruta d’en Donkey sí o sí. És d’agrair que puguem portar dos personatges però que per les circumstàncies en què ens anirem trobant, els acabarem fent servir els dos sense cap dubte. Tindrem la opció, si volem, de jugar amb una altra persona de forma cooperativa però amb el mateix sistema que jugant sols: cadascú amb el seu comandament però haurem de passar-li el protagonisme a la persona que jugui amb nosaltres polsant un botó i viceversa.
  • Duració: bona. S’allargarà si pretenem completar el joc al 100% aconseguint cada una de les lletres que hi ha en cada fase per formar la paraula K-O-N-G.

 

 

Us deixem amb 10 hores de música ambiental d’una de les fases aquàtiques: