Goetia és una aventura de l’estudi francès Sushee, creadors també de Fear Effect: Sedna i Reinvented. Aquest títol va ser finançat a través de Kickstarter. I de què tracta? Doncs és un joc de terror, del sub-gènere “Point & Click”, i gràfics en dues dimensions.
 

Argumentació senzilla

 
L’argument és senzill però força complet, podent-nos arribar a oferir unes 20/30 hores de diversió i frustració a parts iguals. L’ambientació d’aquesta història està inspirada en l’Anglaterra Victoriana, girant entorn  d’una família dels anys 40. El jugador pren el paper d’Abigail, una nena morta 39 anys enrere i que ha perdut la consciència. Malgrat tot, tractarà d’esbrinar el misteri de la desaparició de la seva família. Per a aconseguir-ho, haurà de trobar objectes, pistes i resoldre puzles variats.
 

 
 

Jugabilitat de pensament

 
Dedicarem les primeres hores a familiaritzar-nos amb l’entorn, els controls i a conèixer les primeres pinzellades de la història. Ben aviat començarem a reconèixer certes pistes, patrons de colors, habitacions, personatges misteriosos…En fi, millor no comentar massa detalls per no esguerrar-vos la sorpresa.

Val a dir que les habitacions són molt variades (n’hi ha més de 90), i que han estat dissenyades amb un increïble nivell de detalls i acabat. Pràcticament tot és explorable i està molt ben aconseguit i organitzat, cosa que facilita la tasca de trobar els diferents objectes que haurem de fer servir en diferents llocs i moments de l’aventura.

El joc disposa a més de molts elements addicionals a mode d’ “easter eggs” i missions secundàries, que malgrat no ser importants en aparença, ens seran de gran ajuda a l’hora de recòrrer el camí.

 

Un dels nombrosos “easter eggs” que ens trobarem durant l’aventura. Prepareu bé els sentits…


 
Respecte els controls, comentar que són de tipus “Point & Click” com cabia esperar d’un joc d’aquestes característiques. Es fa notar l’absència de ratolí a l’hora de desplaçar el cursor per la pantalla, i és que l’execució amb els controls de la Switch és força més lenta i complicada, podent arribar a fer-se pesada.

Els enigmes que ens anirem trobant durant el decurs del joc estàn molt ben treballats i novament en destaquem l’atenció que posa el joc als detalls: Et trencaràs la closca, però no t’avorriràs.  Vaja, que és força més probable que pleguis per frustració que no pas per avorriment.

Això juntament amb el notable aspecte gràfic conformen una barreja que resulta molt agradable a la vista. La jugabilitat és realment bona i el problema amb els controls disminueix considerablement quan el juguem en mode “tabletop”, donat que això ens permetrà controlar-lo en mode tàctil (molt recomanable). Es difícil portar correctament un Point & Click a Switch, però en aquest aspecte, el Goetia està prou ben aconseguit.

Cal remarcar també que el joc està disponible únicament en idioma anglès, la qual cosa en complica el seu gameplay si no dominem el llenguatge.

 

 
 

 

  • Els reptes estan molt detallats, cosa que contribueix a l’ambientació del joc.
  • La banda sonora és impressionant, farà que et posis a la pell de l’Abigail.
  • Gràfics 2D però molt detallats.
  • Llarga durada, que fàcilment arribarà a les 20/30 hores.
  • Controls tàctils que potencien aquesta funcionalitat de la Switch.

 

 

  • Alguns reptes careixen de sentit: són confusos i no lliguen amb el fil de la història.
  • En acabar certs enigmes ens trobarem sense idea de què fer ni com continuar.
  • El joc està completament en anglès.