Fa pocs dies es coneixia la notícia de que, buscant la sort que va tenir el projecte d’Atooi amb la seva aventura anomenada “Chicken Wiggle”, a la plataforma de finançament Kickstarter havia sorgit un nou projecte anomenat “Monster Crown“, que, si aconsegueix ser finançat, veurà la llum a nombroses plataformes, entre les que s’hi inclou Nintendo Switch. Tots els usuaris i usuàries que hagin donin una quantitat econòmica igual o superior a 10 dòlars, rebran una “demo” exclusiva per a col·laboradors de Monster Crown. L’equip de Nintenhype hi hem participat i avui us duem una petita introducció del que pot arribar a oferir aquest joc a la consola híbrida de Nintendo.

 

Què és, Monster Crown?

 

El desenvolupament va començar al febrer de 2016. Com a nens, ens va encantar jugar als jocs de Monster Catching / Taming Games. Explorar aquests mons sorprenents, acompanyats de monstres increïbles, encenent la nostra imaginació. Apostem a que us vau sentir igual. Alguna cosa que sempre ens va atraure va ser Monster Breeding. La idea de combinar els Monstres amb els quals ens vam fer amics durant les nostres aventures per crear increïbles nous monstres ens va entusiasmar. Desafortunadament, mai vam sentir com si els “fills” dels monstres fossin una autèntica combinació de tots dos pares. No era una espècie nova. A Monster Crown, els descendents són veritables combinacions d’ambdós pares, en tots els sentits. Aquesta nova espècie és totalment teva, fins i tot per anomenar-la. A mesura que jugueu en línia, comerciant i lluitant, les vostres creacions podrien arribar a tot el món!

D’aquesta forma, Monster Crown ens ofereix més de 200 monstres per col·leccionar; innombrables combinacions de races de monstres per tal de crear-ne de noves absolutament personalitzades i úniques; un món llunyà, fantàstic i salvatge; una història profunda i fosca; batalles i comerç en línia; i un sistema d’eleccions fonamentals que modificaran dràsticament el final del joc i el seu “post game”.

 

 

Estil “retro” que toca el cel

 

El que més sorprèn a l’hora d’iniciar aquesta “demo” que se’ns ha proporcionat a tots els col·laboradors és l’estil gràfic de l’aventura en si. Claríssimament (ja ho heu pogut veure al tràiler oficial), l’equip Studio Aurum s’ha inspirat en els clàssics jocs d’aventures de les consoles de Nintendo com “els Pokémon” o “els The Legend of Zelda” de Game Boy i Game Boy Advance. Ja sabeu a què em refereixo: escenes gairebé quadrades plenes de vida i de “píxel art”, ambient viu i amb continu moviment, amb nombrosos detalls traslladats des del món real. Si no m’aclaro, no tingueu por: busqueu qualsevol vídeo de Pokémon Rubí/Zafiro, The Legend of Zelda: Link’s Awakening o The Legend of Zelda: The Minish Cap, per exemple (n’hi ha molts més però són els primers que em vénen al cap), combineu-los i teniu la conclusió del que us trobareu. I no només en l’estil visual, si no també en la jugabilitat (el típic “menú” que s’obra al pitjar cert botó, quatre sols botons per realitzar totes les accions del joc,…), en la disposició dels elements, en l’estructuració, en la presentació de l’aventura…No hi ha cap mena de dubte en que Monster Crown serà un homenatge molt digne cap al món “retro”. Al menys a mi en aquest aspecte ja em té guanyat. I de la banda sonora, què dir-ne: una “OST” molt extensa (en el que dura la demo hi ha, com a mínim, 10 “pistes” diferents), també inspirada en els clàssics ritmes “8 bit” i “s’enganxa” amb moltíssima facilitat. Tenint aquests dos aspectes coberts, la resta perden molta importància, ja que gràfics `banda sonora prenen tot el protagonisme (tenint en compte, però, que és una “demo” i tot el pes de la història només es pot comprovar al resultat final).

 

Combinació de gèneres interessant

 

A primera vista, Monster Crown resulta ser una combinació de Pokémon i The Legend of Zelda, però és ben latent i fàcil de reconèixer la presència dels elements d’Undertale adaptats a aquest món “gairebé medieval”. Els monstres no es capturaran, al contrari, s’haurà de “negociar” amb ells mitjançant “contractes” per intentar que s’uneixin al nostre equip. Conversacions profundes, missions amb pes en la història, “sub missions” per tal d’arrodonir el conjunt de tasques, el principal monstre de l’equip seguint al personatge principal per tota la pantalla, personalització (bastant escassa, però present) del protagonista, pujada de nivell dels monstres derrotant enemics salvatges, equipament d’ítems,… Monster Crown supura nostàlgia per tots els píxels. Veurem si aquesta gran combinació de gèneres acaba sent molt descarada o una unió molt ben executada que permeti gaudir d’una aventura extremadament interessant.

 

Els possibles problemes que tindrà

 

A primera vista, i ja acabant, considero que si es compleixen tots els elements que especifica la companyia respecte a la profunditat de la història i l’impacte que poden tenir determinades accions, l’idioma pot suposar un contratemps important. Sí, actualment l’anglès no suposa un problema per a la majoria dels usuaris i usuàries acostumats/des als videojocs, però sempre dóna “seguretat i confiança” enfrontar-se a una sèrie de decisions plasmades en forma de text entenible per al jugador/a. Aquest aspecte, sumat a una navegació entre menús força difícil de comprendre (al menys, de forma inicial, poc a poc s’hi acostuma un) i l‘estrambòtica forma d’obtenir monstres (tenim a la nostra disposició una gran quantitat d’elements aparentment sense relació per tal d’engrandir el nostre equip, i costa bastant entendre’n el funcionament i els passos a realitzar) , poden provocar un desconcert gens bo per a la vida del projecte que veurà la llum a Nintendo Switch en una data indeterminada.

 

Així que ja ho sabeu! Si us interessa el projecte (llançament del qual està fixat al Febrer del 2019, tot i que la campanya de finançament acabarà d’aquí un mes, cap a finals de Maig-Juny), podeu visitar la seva pàgina a Kickstarter o la seva pàgina oficial, on podreu obtenir més informació sobre els elements que podreu obtenir si ajudeu a finançar el projecte i comprovar-ne les novetats que vagin sorgint.