El passat 1 de desembre de 2017 va sortir a Switch el primer joc de conducció realista, i després d’uns mesos de prova us expliquem que tal s’ha format el joc de la desenvolupadora francesa Microïds (coneguts per la seva feina a la saga Syberia).

Després d’un primer any ben emotiu de la gran consola de Nintendo, es troben a faltar els bons jocs de simulació de carreres, ombrejat pel llançament de Mario Kart 8 Deluxe o Fast RMX d’entre altres. Per sort Gear.Club Unlimited ens ha omplert el buit d’adrenalina. Després de 30+ hores jugades i modes de joc ben superats, expliquem si de debò val la pena.

Origen

Gear.Club Unlimited té els seus orígens a plataformes mòbils on era conegut com a tan sols Gear.Club, el salt a consola amb una etiqueta actual de 45€, ha tret del joc tots els aspectes “free to play”, el més gran, els temps d’espera. A canvi hi han afegit al seu lloc un mode de joc local, algunes curses noves, a part d’una millora gràfica que encara no aprofita tot el potencial de la màquina (està confirmat que s’optimitzarà en el futur amb actualitzacions gratuïtes). Hem decidit evaluar el joc de forma independent, sense tenir present els reis de la simulació a altres consoles com serien Need for Speed o Forza Horizon, ja que Gear.Club Unlimited és un gran joc de carreres a la seva manera.

 

 

Començarem parlant sobre la pregunta més bàsica: És bon joc de carreres?

De fet, no està malament del tot. El ‘feeling’ es troba entremig d’arcade i a la vegada simulació, fent Gear.Club Unlimited un joc apropiable pels jugadors més casuals i també pels veterans. El maneig dels cotxes és senzillament relatiu a les classes a les quals els hi corresponen (La gamma comença a l’A i acaba a la D, tenint cadascuna de les lletres les subcategories, 3, 2, i 1. A la D es poden trobar els millors cotxes, tals com McLaren, Buggati, etc. i a la A et trobaràs els més bàsics, entre ells un Chevrolet o el Nissan Nismo), per descomptat la progressivitat del joc és molt lineal, i mentre vagis desbloquejant noves àrees, els cotxes disponibles aniran millorant d’especificacions. És també necessari comentar sobre el gameplay la falta de gallets analògics als Joy-Con, eliminant per complet l’acceleració manual, reemplaçada per una automàtica en el moment en què pressionis el botó ZR. Controls a part, una vegada hagis eliminat les ajudes del volant (necessàries per guanyar més recompenses o assolir cert nivell de dificultat), Gear.Club Unlimited segueix les regles principals d’un bon joc de carreres. Tindràs millor progrés si frenes abans en corbes estretes, controlar el volant de forma decisiva, o estrènyer el gas una vegada el cotxe apunti a la direcció correcta.

També existeixen les carreres de ral·li dins de joc, però hem de dir que l’únic canvi des de l’asfalt a la grava, és la necessitat de més frens i agressivitat al volant, fent que el teu vehicle derrapes per totes bandes.

 

Intel·ligència Artificial no gaire intel·ligent

Mentre el maneig és bastant sòlid, la IA del joc és tot el contrari. Els cotxes controlats per la màquina tendeixen a alinear-se en fila índia als corners, seguint la majoria de vegades el camí predeterminat que és indicat per les fletxes d’ajuda al conductor. Això crea una quantitat de forats inimaginables durant la carrera, facilitant el teu ascens de posició mentre els altres es queden instantàniament cap endarrere. També es pot dir que no segueixen les mateixes físiques que tu, quan són picats o desviats del seu camí, el darrere del cotxe es mou com un pèndol, rapidament rectificant-se, seguint la mateixa ruta sense cap problema, mentre que per l’altra banda, tu t’aniràs volant cap a la paret en un intent de tornar a agafar bé els controls. Sempre es pot ajustar la dificultat a ‘difícil’ però sento dir que això no t’ajudarà a solucionar els caps de suro dels conductors simulats – només fa les seves velocitats arribar a un nivell més alt (sense tenir en compte quin cotxe facin servir) saben que en el teu vehicle es poden fer millores instantànies sense cap esforç, no és gens problemàtic aquest canvi de marxes.

 

Al garatge podràs visualitzar tots els teus cotxes i lluir-los al màxim.

 

Un Garatge de Luxe

Parlant del garatge, el de Gear.Club Unlimited és senzillament de les funcions més úniques i diferents del joc, ja que és el primer a provar aquest mètode tan innovador. Existeix una elaborada variació d’estacions que es poden adquirir per millorar certs aspectes dels teus vehicles, entre ells, les rodes, l’aerodinàmica, o el motor. La millor estació sense cap dubte és la de cosmètics, on podràs afegir els alerons més notables de tot el joc o canviar la pintura d’un blanc núvol a un lila croma ben brillant.

Fins i tot amb el coneixement del passat Gear.Club és bastant obvi que tot aquest sistema de progressió estava muntat amb el ‘free to play’ en ment. On una millora de fre trigaria hores i reparar el teu cotxe després d’una cursa et donaria ganes de fer servir el teu or (moneda virtual comprable a través de diners reals) per fer-ho a l’instant sense cap molèstia.

Exactament com sona, les millores són bastant arbitraries i descol·locades, també amb la presència d’un punter, són coses que es noten bastant que vénen d’intencions de joc mòbil.

Aquests aspectes pugen cada vegada més la sensació arcade del joc, on les col·lisions amb altres vehicles tenen càstigs inexistents, i aguantar una petita baixada de velocitat no té gaire importància amb un sistema d’assoliments que t’anima a córrer de manera neta a canvi de molt poques recompenses. El joc també compta d’un sistema de rebobinar, on la X serveix per anar cap enrere quan has perdut per desgràcia la primera posició (a l’edició mòbil, aquesta opció era comprada amb diners virtuals, a Unlimited, els tens il·limitats).

 

Pots comprar cotxes amb dissenys únics a part dels originals.

 

A per primera posició

Una vegada hagis vist que Gear.Club Unlimited no és del tot el joc de carreres tan realista que t’imaginaves, sí que hi ha molta diversió per davant. Les carreres s’acaben com qui bufa, majoritàriament duren menys d’un minut, variant entre carreres contra la màquina o contra rellotge. És molt important recordar que el mapa conté més de 400 curses per córrer (les quals agafen inspiració de les zones mediterrànies) i 30+ gammes de vehicles (he d’admetre que es queda curt el recopilatori de cotxes, és veritat que un amant de la conducció sempre en voldria tenir més al seu repertori. De fet, Microïds ha confessat que es troba tractant de comprar més llicències per portar al seu joc altres marques conegudes). De totes maneres, Gear.Club Unlimited té tots els aspectes d’un joc perfecte per la portable de Nintendo, fent-se un company ideal per jugar una partideta mentre et trobes al metro o derrapes assegut al lavabo, sent de vegades millor decisió que treure el Mario Kart per jugar.

Et trobaràs molt fàcilment desbloquejant nous territoris de carrera i concessionaris a un ritme llampegant, a la vegada que podràs adquirir les saboroses millores d’oferta en zero coma. La diversió definitivament es comença a desempaquetar una vegada hagis accedit i millorat el hardware més exòtic.

De sobte et sentiràs amb una adquisició de joc més justificable, on estaràs mes en comptes del gas i el fre, i les corbes et faran saltar els batecs de cor. És molt reconfortant començar amb un nerviós Lotus Exige i passar a una bèstia pesada com és el McLaren P1.

L’online del joc també és del tot curiós, consisteix de lligues progressives, però al contrari del que estaràs pensant, no jugues contra altres jugadors, sinó contra els seus fantasmes, provant de pujar a la xarxa els teus millors temps perquè altres competeixin per derrotar-los, desitjant convertir-te en el millor pilot del món.

 

 

[amazon_link asins=’B075B1X29N’ template=’ProductAd’ store=’nintenhype-21′ marketplace=’ES’ link_id=’3293bfe3-2848-11e8-be22-dbb0a5ba6b2f’]