La nova producció de Grezzo, l’estudi que va produir les versions de The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D i Majora’s Mask 3D, ens porta una col·laboració molt sucosa de la mà de Koichi Ishii, el creador de la saga Mana. Un JRPG amb tocs de social simulator com Animal Crossing o Harvest Moon amb uns tocs més roleros a l’estil Secret of Mana o Fantasy Life.
Ever Oasis ens trasllada a un desert on controlarem a Tethu un simiente, que conviu juntament amb son germà Niak i altres simientes a un oasi enmig d’aquest àrid paisatge. Els simientes tenen el poder de poder cobrir tot el desert de naturalesa mitjançant la llavor que tenen a dintre seu, sempre que tinguin la benedicció de la djinn de l’aigua, només d’aquesta manera seran capaços d’erradicar al Caos, una entitat maligne que posseirà a éssers de cor impur per aconseguir els seus malintencionats propòsits.
L’aventura començarà en el moment en el qual Caos destrueix l’oasi on vivíem i separa al nostre heroi del seu germà. Un cop succeït això, Tethu trobarà a una Djinn de l’aigua Esna, que gràcies a la seva benedicció crearem un nou oasi on vindran a parar diferents viatgers que si solucionem les seves peticions romandran al nostre oasi. Els viatgers que s’instal·lin a el nostre oasi obriran una “floritienda” que gràcies a les seves vendes (on nosaltres els hi proveirem de material) seran feliços i augmentarà el nivell del seu establiment. Els vilatans que es quedin al nostre oasi podran acompanyar-nos a la nostra aventura, aquests tindran fins a set classes distintes, amb habilitats diferents, entre elles estan: Mag, sanador, recol·lector, protector, guerrer… També cal recalcar que hi ha més d’una raça diferent i que aquests comptaran amb habilitats especials.
No ens serà massa difícil adequar-nos als comandaments del joc, comptarem amb uns controls molt bàsics on la majoria de vegades només utilitzarem els botons d’atacar i d’evadir contra els enemics. Haurem de proveir als nostres vilatans amb diferent materials que anirem trobant a la nostra aventura i mentre seguim la trama principal de la història podrem anar alternant amb les diferents submissions que ens donaran els habitants del nostre oasi.
Amb Ever Oasis trobarem un bon videojoc per poder endinsar a algú als JRPG actuals amb una hibridització amb sims life, també fer esmena, que encara que poder no et sentis atret amb els JRPG et pots sentir captivat, tant per la seva estètica, com per la seva jugabilitat.
Si cerquem un joc amb un espectre de dificultat clamorós, aquest no serà el teu joc, de fet podríem dir que es converteix en un passeig tota l’aventura, podríem dir que només algunes missions secundàries i cap a la cloenda de la història són una mica més àrdues, però des d’un començament ens semblarà bastant senzill.
En l’àmbit estètic resulta molt bufó, ja que la paleta utilitzada crea uns contrasts molt magnètics. Nintendo ens demostra que gràcies a tant com aquest joc, com Breath Of The Wild ha trobat la seva Pedra de Rosetta i que cromàticament es mouen amb molta soltesa.
Als nostres herois ens acompanyarà durant tot el joc una música no massa entotsoladora, a part dels temes centrals, el del poblat i el de quant ens endinsem al desert, no seran massa memorables, també cal dir que es nota que van fer un gran esforç amb aquests temes sàpiguen que la majoria del temps seríem allà.
Conclusions
· La seva estètica, el disseny dels personatges i la paleta cromàtica tan ben escollida li senti fenomenal al vídeo joc, artísticament és genial.
· La duració, que constarà d’unes 30 hores tirant unes 45 si el vols completar al 100%.
· La història, encara que no és res de l’altre món ens portarà a un viatge de les mil i una nits on la naturalesa serà la protagonista.
· És possible que al principi ens costi entendre com aconseguir que els nòmades que són de viatge per l’oasi es quedin i que s’ha de fer.
· La banda sonora no és el seu plat fort.
Pintaza